Василівське управління ГУ ДФС
Валерій Манько: "Доходи місцевих бюджетів Запорізької області зросли на 500 мільйонів гривень"
Запорізькі платники податків за перші п'ять місяців року спрямували до місцевих бюджетів 3 мільярди 708 мільйонів гривень (не враховуючи показники великих підприємств, зареєстрованих у Запорізькому управлінні Офісу ВПП ДФС).
Як зазначив в. о. начальника Головного управління ДФС у Запорізькій області Валерій Манько, доходи місцевих бюджетів регіону зросли порівняно з минулорічними на 18 відсотків або на більш ніж пів мільярда гривень.
Найбільший приріст забезпечила сплата податку на доходи фізичних осіб – 2 мільярди 237 мільйонів, що на 348 мільйонів або на 18,5 відсотка більше, ніж у січні-травні 2018 року.
Внесок представників малого і середнього підприємництва у вигляді єдиного податку склав 570 мільйонів, що перевищило минулорічні надходження на 87 мільйонів або на 18 відсотків. Зокрема, фізособи-підприємці сплатили 391 мільйон, юридичні особи – 80 мільйонів, агровиробники – понад 98 мільйонів гривень єдиного податку.
Запорізькі землекористувачі направили до казни громад 424 мільйони, збільшення до показників попереднього року склало майже 23 мільйони або 6 відсотків.
Підприємства регіону спрямували до бюджетів 166 мільйонів гривень податку на прибуток, це на 109 мільйонів більше рівня надходжень п'яти місяців 2018 року.
Також місцеві скарбниці отримали 92,6 мільйона гривень рентної плати за використання природних ресурсів (+7%), 84,7 мільйона гривень екологічного податку (+8%) тощо.
Головне управління ДФС у Запорізькій області
ТЕМА: Наповнення бюджету
Спікер: Начальник ГУ ДФС
Запорізькі комунальні підприємства поповнили місцеві бюджети на 166 мільйонів
До місцевих бюджетів Запорізького регіону за п'ять місяців 2019 року комунальні підприємства сплатили 166 мільйонів гривень податку на прибуток. Як повідомив в. о. начальника Головного управління ДФС у Запорізькій області Валерій Манько, сплата податку порівняно з минулим роком зросла на 109 мільйонів.
З початку року цей платіж займає четверте місце за доходами бюджетів громад. Лише у травні суб'єкти господарювання спрямували до скарбниць майже 49 мільйонів, що на 37 мільйонів більше, ніж у травні 2018 року.
У січні-травні найбільші суми перерахували до місцевих скарбниць комунальні підприємства м. Запоріжжя – 46 мільйонів, мелітопольські і веселівські – 5,9 мільйона, стільки ж – бердянські і приморські. Суб’єкти господарювання Василівського та Михайлівського району забезпечили більше 1,6 мільйона, Вільнянського, Запорізького і Новомиколаївського районів – 1,4 мільйона тощо.
Нагадаємо, податок, сплачений підприємствами комунальної форми власності, повністю надходить на рахунки місцевих бюджетів.
Головне управління ДФС у Запорізькій області
ТЕМА: Наповнення бюджету
Спікер: Начальник ГУ ДФС
Понад три чверті митних надходжень на Запоріжжі забезпечили промислові підприємства
Запорізькі підприємства за п'ять місяців 2019 року спрямували до бюджету 3,3 мільярда гривень митних платежів, що на 60,5 мільйона більше, ніж було сплачено за аналогічний період 2018 року. Про це повідомив начальник Запорізької митниці ДФС Олексій Мужев.
Лише у травні платежі з експортно-імпортних операцій в регіоні перевищили 629 мільйонів.
Майже 76 відсотків надходжень з початку року забезпечили промислові підприємства за ввезену на митну територію продукцію для використання в виробничих процесах, 24 відсотки доходів бюджету сформували суб'єкти невиробничих галузей Запорізької області.
Зокрема, від митного оформлення машин, устаткування та транспорту надійшло 35 відсотків від загальної суми митних платежів, паливно-енергетичних товарів – 31 відсоток, металів та виробів із них – 12 відсотків, продтоварів та продукції сільського господарства – 9 відсотків, мінеральних продуктів та виробів хімічної промисловості – по 6 відсотків відповідно.
Запорізька митниця ДФС
ТЕМА: Розвиток міжнародної торгівлі. Митна статистика
Спікер: Начальник митниці ДФС
Валерій Манько: "Запорізький бізнес сплатив до державного бюджету майже чотири мільярди гривень"
У січні-травні 2019 року внесок запорізьких платників податків до державного бюджету склав 3 мільярди 967 мільйонів гривень (без даних великих платників, зареєстрованих у Запорізькому управлінні Офісу ВПП ДФС). Про це повідомив в. о. начальника Головного управління ДФС у Запорізькій області Валерій Манько, який зазначив, що порівняно з аналогічним періодом минулого року надходження зросли майже на 44 відсотки або на 1,2 мільярда гривень.
Керівник фіскальної служби регіону підкреслив, що 92 відсотки загальної суми сформували чотири податки.
Зокрема, з початку року сплачено 1 мільярд 357 мільйонів гривень податку на прибуток. Підприємства регіону забезпечили на 966 мільйонів більше, ніж торік.
Податку на додану вартість надійшло 1 мільярд 324 мільйони, що на 64 мільйони або на 5 відсотків перевищує рівень минулого року.
746 мільйонів казна отримала у вигляді податку на доходи фізичних осіб. Зростання надходжень до показників січня-травня 2018 року становить 116 мільйонів або 18,5 відсотка.
Також запоріжці спрямували до бюджету 240 мільйонів гривень військового збору, збільшивши відрахування порівняно з минулорічними на 39 мільйонів або на 19 відсотків.
Крім того, з початку року до скарбниці надійшло 149 мільйонів гривень рентної плати за використання природних ресурсів, 84 мільйони гривень екологічного податку тощо.
Головне управління ДФС у Запорізькій області
ТЕМА: Наповнення бюджету
Спікер: Начальник ГУ ДФС
У Запоріжжі для підприємців-початківців стартував третій сезон бізнес хабу
Сьогодні за участю представників фіскальної служби Запорізької області розпочав роботу проект зі сприяння розвитку підприємництва, започаткований Запорізьким обласним союзом промисловців, підприємців (роботодавців) "Потенціал" та Запорізьким обласним центром зайнятості.
Відкриваючи перше засідання, голова ЗОСПРР "Потенціал" Олександр Головко підкреслив, що третій сезон бізнес хабу, як й попередні два, має на меті підтримати ініціативних людей, які вирішили започаткувати власну справу. Програма проекту передбачає тематичні заняття і тренінги, під час яких підприємці отримуватимуть інформаційну, консультативну допомогу та практичні поради з організації і ведення підприємницької діяльності.
Привітали учасників проекту керівники підрозділів обласного апарату ДФС, які побажали молодим підприємцям результативного навчання та успіхів у повсякденній діяльності.
Заступник начальника відділу аналізу та прогнозування надходжень податків та зборів з фізичних осіб та єдиного внеску Лариса Страхова та начальник відділу комунікацій Людмила Савченко докладно розповіли про нові можливості для платників податків у взаємодії з фіскальною службою. Вони зосередили увагу присутніх на функціонуванні Електронного кабінету платника, який надає представникам бізнесу та громадянам десятки онлайн сервісів, зокрема, щодо оподаткування, подання звітності, надсилання листів, отримання довідок, доступу до реєстрів та багато інших. Лише цього року понад 90 тисяч запорізьких платників податків скористалися послугами функціоналу Електронного кабінету.
У рамках навчання для підприємців-початківців відбудеться семінар, присвячений особливостям адміністрування єдиного соціального внеску, нарахуванню і оподаткуванню заробітних плат.
Головне управління ДФС у Запорізькій області
ТЕМА: Розвиток малого та середнього підприємництва
Спікер: Керівник підрозділу ГУ ДФС
Запоріжці збільшили відрахування на соціальні видатки на півмільярда гривень
За перші п'ять місяців року з доходів запорізьких платників до Пенсійного і соціальних фондів надійшло 3 мільярди 277 мільйонів гривень (не враховуючи дані великих підприємств, зареєстрованих у Запорізькому управлінні Офісу ВПП ДФС).
Як повідомив в. о. начальника Головного управління ДФС у Запорізькій області Валерій Манько, збільшення сплати єдиного соціального внеску порівняно з аналогічним періодом минулого року склало 544 мільйони гривень.
Понад половину надходжень забезпечили роботодавці м. Запоріжжя – 1 мільярд 749 мільйонів. Від суб'єктів господарювання м. Енергодар надійшло 412 мільйонів, м. Мелітополь і Мелітопольського району – 293,5 мільйона, м. Бердянськ та Бердянського району – 193 мільйони, Вільнянського району – 65 мільйонів, Василівського району – 64 мільйони, м. Токмак і Токмацького району – більше 61 мільйона, Запорізького – 54 мільйони, Пологівського району – 53,6 мільйона, Оріхівського району – 46 мільйонів тощо.
Нагадуємо, з 2 травня 2019 року вступили у дію нові рахунки для сплати ЄСВ, які розміщені на сайті фіскальної служби: http://sfs.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/reestri/214641.html.
Головне управління ДФС у Запорізькій області
ТЕМА: Адміністрування єдиного внеску
Спікер: Начальник ГУ ДФС
Дев'ять тисяч запоріжців отримали електронні ключі від фіскальної служби
За п'ять місяців 9094 запорізьких платників звернулись до фіскальної служби регіону за безкоштовними електронними ключами. Як повідомив в. о. начальника Головного управління ДФС у Запорізькій області Валерій Манько, фахівці служби видали майже 24 тисячі кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів.
Керівник фіскальної служби області підкреслив, що запорізькі платники за допомогою електронних ключів мають доступ до десятків електронних послуг як фіскальної служби, так й інших державних установ та організацій. З початку року загальний показник податкової електронної звітності у Запорізькому регіоні перевищив 74 відсотки, а кількість користувачів Електронного кабінету платника склала 92 тисячі.
У Запорізькій області функціонують три пункти Акредитованого центру сертифікації ключів за наступними адресами:
– м. Запоріжжя, вул. Паркова, буд. 4а, 1-й пов.;
– м. Бердянськ, просп. Праці, буд. 20, каб. 219, тел.: (06153) 3-86-63;
– м. Мелітополь, вул. Героїв України, буд. 31, каб. 103, тел.: (0619) 42-29-20.
Реєстрація користувачів здійснюється з понеділка по четвер з 9:00 до 18:00, по п’ятницях – з 9:00 до 16:45, перерва – з 13:00 до 13:45.
Більше інформації про регламент і діяльність Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС на сайті: http://acskidd.gov.ua.
Головне управління ДФС у Запорізькій області
ТЕМА: Центр сертифікації електронних ключів ДФС України
Спікер: Начальник ГУ ДФС
Для розміщення на сайтах ОТГ, органах влади, ЗМІ та громадських організацій
Ліцензування зберігання пального: новації з 01.07.2019 року
Законом України від 23.11.2018 № 2628 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» внесено зміни, зокрема, до Закону України від 19.12.1995 № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», відповідно до яких з 01.07.2019 запроваджується ліцензування діяльності усіх суб’єктів господарювання, які здійснюють виробництво, зберігання, оптову та роздрібну торгівлю пальним.
Так, з урахуванням зазначених змін, відповідно до ст. 15 Закону № 481 оптова торгівля пальним та зберігання пального здійснюються суб’єктами господарювання всіх форм власності за наявності ліцензії.
Суб’єкти господарювання отримують ліцензії на зберігання пального на кожне місце зберігання пального.
Ліцензії на право зберігання пального видаються уповноваженими Кабінетом Міністрів України органами виконавчої влади за місцем розташування місць зберігання пального терміном на п’ять років.
Річна плата за ліцензію на право зберігання пального встановлюється в розмірі 780 гривень.
Суб’єкт господарювання має право зберігати пальне без отримання ліцензії на право зберігання пального в місцях виробництва пального або місцях оптової торгівлі пальним чи місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримані відповідні ліцензії.
Ліцензія на право зберігання пального не отримується на місця зберігання пального, що використовуються:
- підприємствами, установами та організаціями, які повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевого бюджету;
- підприємствами, установами та організаціями системи державного резерву;
- суб’єктами господарювання для зберігання пального, яке споживається для власних виробничо-технологічних потреб виключно на нафто- та газовидобувних майданчиках, бурових платформах і яке не реалізується через місця роздрібної торгівлі.
Ліцензія видається за заявою суб’єкта господарювання, до якої додається документ, що підтверджує внесення річної плати за ліцензію.
У заяві зазначається вид господарської діяльності, на провадження якого суб’єкт господарювання має намір одержати ліцензію (зокрема, зберігання пального).
Для отримання ліцензії на право зберігання пального разом із заявою додатково подаються завірені заявником копії таких документів:
- документи, що підтверджують право власності або право користування земельною ділянкою, або інше передбачене законодавством право землекористування на земельну ділянку, на якій розташований об’єкт зберігання пального, чинні на дату подання заяви та/або на дату введення такого об’єкта в експлуатацію, цільове призначення якої відповідає заявленій діяльності;
- акт вводу в експлуатацію об’єкта або акт готовності об’єкта до експлуатації, або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, або інші документи, що підтверджують прийняття об’єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо всіх об’єктів у місці зберігання пального, необхідних для зберігання пального;
- дозвіл на початок виконання робіт підвищеної небезпеки та початок експлуатації (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.
Копії таких документів не подаються у разі їх наявності у відкритих державних реєстрах, якщо реквізити таких документів та назви відповідних реєстрів зазначено в заяві на видачу ліцензії на право зберігання пального.
У разі якщо зазначені документи видані (оформлені) іншій особі, ніж заявник, такий заявник додатково подає документи, що підтверджують його право на використання відповідного об’єкта.
Задекларовані суми податку на доходи фізичних осіб та військового збору необхідно сплатити до 1 серпня
Фізична особа зобов’язана самостійно до 1 серпня року, що настає за звітним, сплатити суму податкового зобов’язання, зазначену у поданій нею податковій декларації про майновий стан і доходи.
За несплату узгодженої суми грошового зобов’язання за наслідками поданої річної декларації про майновий стан і доходи, платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:
- при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, - у розмірі 10% погашеної суми податкового боргу;
- при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, - у розмірі 20% погашеної суми податкового боргу.
Крім того, після спливу 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов’язання нараховується пеня.
Зазначена норма визначена п.п. 126.1. ст. 126, п.п. 129.1.3 ст. 129, п. 179.7 ст. 179 Податкового кодексу.
Роботодавець компенсує працівнику придбання товарів (послуг) за рахунок власних коштів: особливості оподаткування в Узагальнюючій податковій консультації
Наказом МФУ від 26.04.2019 №181 затверджено «Узагальнюючу податкову консультацію щодо оподаткування податком на доходи фізичних осіб і військовим збором суми доходу, виплаченого роботодавцем працівнику за товари (роботи, послуги), що були придбані таким працівником за рахунок власних готівкових коштів».
У разі, якщо придбання товарів (робіт, послуг) здійснюється в рамках трудових обов'язків працівника, то незалежно від того, чи видані кошти під звіт, чи витрачені з такою метою власні кошти працівника, які потім відшкодовані роботодавцем, такі відносини слід розглядати з урахуванням вимог законодавства про працю.
У разі придбання працівником за власні готівкові кошти або з використанням власних платіжних карток товарів для потреб підприємства, використання власних коштів у відрядженні, подається Звіт про використання коштів, виданих на відрядження або під звіт, затверджений наказом МФУ від 28.09.2015 № 841 (у редакції від 10.03.2016 № 350).
Якщо керівник підприємства підтвердив доцільність та обґрунтованість здійснених працівником витрат та затвердив зазначений Звіт, у бухгалтерському обліку відображається зобов'язання перед підзвітною особою, визнане підприємством, за кредитом субрахунку 372 "Розрахунки з підзвітними особами" рахунку 37 "Розрахунки з різними дебіторами".
Отже, у разі дотримання вимог щодо підтвердження роботодавцем доцільності та обґрунтованості здійснених працівником витрат у зв'язку з виконанням дорученої йому роботи (трудової функції), виплачена сума компенсації за придбані товари (роботи, послуги) за рахунок власних коштів на користь роботодавця не є доходом для цілей оподаткування податком на доходи фізичних осіб і військовим збором.
Зміни до Порядку відрахування до державного бюджету частини чистого прибутку (доходу) державними унітарними підприємствами
27 квітня 2019 року набула чинності постанова КМУ від 24.04.2019 № 363 «Про внесення зміни до пункту 1 Порядку відрахування до державного бюджету частини чистого прибутку (доходу) державними унітарними підприємствами та їх об’єднаннями та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України».
Постановою КМУ №363 внесено такі зміни:
- за результатами фінансово-господарської діяльності, починаючи з 01.01.2019, частина чистого прибутку (доходу) визначається у розмірі 90% для підприємств, обсяг чистого прибутку яких фактично у відповідному звітному періоді становить більше 50 млн гривень, і 50% – для інших підприємств.
- частина чистого прибутку (доходу) сплачується державними унітарними підприємствами та їх об’єднаннями до державного бюджету наростаючим підсумком щоквартальної фінансово-господарської діяльності за відповідний період у строк, встановлений для сплати податку на прибуток підприємств.
Отже, державні унітарні підприємства та їх об’єднання, починаючи з І кварталу 2019 року, розраховують платіж за підсумками фінансово-господарської діяльності наростаючим підсумком залежно від обсягу чистого прибутку підприємства за відповідний звітний період:
- у розмірі 50% – якщо обсяг чистого прибутку становить 50 млн грн та менше,
- у розмірі 90 % – при досягненні обсягу чистого прибутку більше 50 млн гривень.
При цьому підприємства, обсяг чистого прибутку яких за підсумками фінансово-господарської діяльності за І квартал 2019 року склав 50 млн грн та менше, але перевищить такий обсяг у будь-якому наступному звітному періоді, повинні розрахувати наростаючим підсумком з початку року та сплатити до бюджету частину чистого прибутку (доходу) у розмірі 90%.
Підприємства, у яких обсяг чистого прибутку за підсумками фінансово-господарської діяльності не перевищує 50 млн грн, сплачують частину чистого прибутку (доходу) до бюджету за ставкою 50%.
Враховуючи, що частина чистого прибутку (доходу), що відраховується за підсумками фінансово-господарської діяльності за І квартал 2019 року, сплачується до бюджету у ІІ кварталі 2019 року, така сума відображається в податковій декларації з податку на прибуток підприємств та впливає на показники фінансової звітності за півріччя 2019 року.
Розрахунок частини чистого прибутку (доходу) разом з фінансовою звітністю подається державними унітарними підприємствами та їх об’єднаннями до органів державної податкової служби у строк, передбачений для подання декларації з податку на прибуток підприємств.
За підсумками фінансово-господарської діяльності за І квартал 2019 року граничний строк подачі платниками податкової декларації з податку на прибуток підприємств та Розрахунку разом з фінансовою звітністю припадає на 10 травня, строк сплати – на 20 травня цього року.
У разі якщо платник частини чистого прибутку (доходу) розрахував частину чистого прибутку та подав розрахунок згідно з Порядком в редакції, чинній до 27 квітня 2019 року, такий платник має подати новий Розрахунок (до спливу терміну його подання), в якому відобразити нарахування частини чистого прибутку відповідно до вимог постанови № 363.
Якщо уточнення показників Розрахунку за І квартал 2019 року на виконання вимог постанови № 363 здійснюється після спливу терміну його подання, платник подає уточнюючий Розрахунок за такий звітний період, в якому зазначається сума збільшення (зменшення) частини чистого прибутку (доходу), що виникає відповідно до вимог постанови № 363.
Враховуючи, що формою Розрахунку не передбачено проведення уточнень, платник податку має право самостійно здійснити відмітку «уточнюючий».
Крім того, п. 2 постанови № 363 визнано такими, що втратили чинність, постанови Кабінету Міністрів України (згідно з переліком), якими надавались преференції щодо розміру нормативу відрахувань частини чистого прибутку (доходу) окремим підприємствам.
З 1 січня 2019 року преференції щодо розміру нормативу відрахувань частини чистого прибутку (доходу) залишились лише для певних підприємств.
Отже, підприємства, яким з 01.01.2019 постановою № 363 скасовано особливості відрахування до державного бюджету частини чистого прибутку (доходу), починаючи з І кварталу 2019 року, розраховують платіж за підсумками фінансово-господарської діяльності залежно від обсягу чистого прибутку підприємства за відповідний звітний період наростаючим підсумком у розмірі 50% – якщо обсяг чистого прибутку становить 50 млн грн та менше, а при досягненні обсягу чистого прибутку більше ніж 50 млн грн – у розмірі 90%.
Зазначені норми роз’яснені листом ДФС України від 08.05.2019 р. № 14809/7/99-99-15-02-01-17.